Ana içeriğe atla

Annelik Serüveni

Hamilesiniz.. Ne güzel bir duygu, şimdiden duygularınız yeşermeye başladı mercimek tanenize. Bu serüven o kadar güzel ve zevkli geçiyor ki.. Bu serüvene gelişiniz belki benimki kadar zor olmamıştır, belki benimkinden zor olmuştur.

Sizlere hem bilimsel verilerden yararlanarak hafta hafta hamilelik serüvenini anlatırken kendi hamileliğim süresinde geçen anılarımı paylaşarak size yardımcı olamaya çalışacağım. İnternette hafta hafta gebelik anlatan çok sayfa var belki ben sadece duygularımı katarak ve tecrübelerimi paylaşarak hem kendi anılarımı canlandırmak hem de oğluma bir anı bırakmak istiyorum. Bilimsel verileri internette güvenilir kaynakları birleştirerek yazdım içine biraz kendi duygularımı katarak anlatmaya çalıştım. Hadi Buyrun Başlayalım. Hepsini aynı anda okumaya başlamayın Çünkü o haftanın hislerini önceden yaşamanız mümkün olmayacağı için tekrar okuma ihtiyacı duyacaksınız. 

6 sene önceye dönerek anlatmak ne kadar değişik hatıralarımın kaybolduğuna gerçekten bazen inanamıyorum. Yazmayı bu yüzden çok seviyorum. Beyninin sana unutturduğu herşeyi okuyunca tekrar anımsıyorsun. Bende keşke bunları yaşarken yazsaydım.. Belki o zaman duygularım daha yoğun olurdu.

Gerçi şimdide kıymetini bildiğim zamanlarda oğlumun bir mercimek tanesi kadar olduğundan daha çok seviyorum. Sanırım duygularım daha yoğun olacak şimdi anlatırken. Çınar geçen sene bizim evlilik fotoğrafımıza bakarak “anne ben neredeydim bu fotoğraf çekildiğinde” sorusunun cevabını hala tam olarak çözemese de, biz sen o zaman fasulyeydin diye cevap verdiğimizde, kıskanarak “ben neden yoktum. Bensiz siz ne yapıyordunuz şeklindeki” sorusuna pek onun istediği cevabı veremiyorduk sanırım..

6 aylık tedaviden sonra biraz ara verelim dediğimiz zamanda yaptırdığım kan testinde Beta hcg :330 çıkmıştı ve biz inanamıyorduk.  Hala çift çizgili eczaneden alıpta inanmayıp test sonucunu kalbimiz küt küt atarak beklediğimiz bir andı. Kan değerlerine göre 1-2 haftalık hamileydim. Sonunda olmuştu. Eşimle evlendikten sonraki 2 yıl için aslında istediğimiz şey sonunda olmuştu. Ve tek hissettiğim şey ne hissettiğimi bilemememdi… Sonraki 40 haftalık süreçte aynı duyguları yaşadığınız kesin. İçgüdüsel olarak annelik doğduktan sonra eline aldığında sanki 40 yıllık anne olmuşsun hissini veren ne olduğunu bilmediğin bir yavruya sanki gözünün önünden gitse, bir şey mi oldu acaba telaşını yaşadığımız bir duygu.. Bilmem ne kadar doğru tarif edebildim ama anne olanlar beni anlamıştır, anne olacaklarda benim tarifimden yola çıkmasınlar .. Her annenin ne kadar farklı duygular yaşadığını bilmek zor değil….

Evet hamile olduğumuzu öğrendik. Şimdi şaşkınız ve sevinçliyiz. Ama kalp atışını duyana kadar söylemek yok. Sürprizi bozulmasın. 5. haftada kese göründü. 6 haftada müthiş hızla atan kalp döllenmeden doğuma kadar ortalama 54 milyon defa, tüm yaşam boyunca da kaba bir hesapla 3.2 milyar defa yorulmadan atacak. Buna ortak olacaksınız.. Bundan güzel ne var acaba hayatta…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Siz de Karküreyici Ebeveynlerden misiniz???

        Avustralyalı tanınmış çocuk psikoloğu Dr. Michael Carr-Gregg’e göre helikopter ebeveynliğin bir anlamda daha ileri bir versiyonu olan ve çocuklarının önüne çıkan her tür zorluğu ortadan kaldıran “kar küreyici” ebeveyn nesline geçtiğimizi söylemekle kalmayıp, bu konuda bizleri uyarıyor. Dr. Michael Carr-Gregg, X Kuşağı ebeveynlerinin çocuklarının hayatını çok kolaylaştırdığını, böylece çocukların karşılaştıkları problemleri kendileri çözemez ya da önlerine çıkan engelleri kendileri aşamaz hale geldiklerini söylüyor. Geçmişin sert, otoriter ve kuralcı ana-babaları nasıl oldu da yumuşacık oldular bilinmez ama b u kuşağın ebeveynleri çocuklarının önlerine çıkan engelleri ortadan kaldırarak, onların hayatını mümkün olduğunca kolay bir hale getirmeye çalışıyorlar. Bu ne kadar doğru düşünmek gerekli.!!! Ben ve benim gibi çalışan anne babalar yoğun iş yaşamları nedeniyle çocuklarına yeteri kadar zaman ayıramamanın sıkıntısı içinde. Bu sebeple beynimize psiko

Mutlu olan çocuk Başarılı olacak çocuk görüşündeyim.

  Çocuklarımızı ağlatmasak ne güzel olur değil mi?   Oğlumu bugüne kadar ödül / ceza yöntemiyle ya da korkutarak büyütmedim… Uzmanlarda bu konuda çelişiyor. Bazı uzmanlara göre çocuğun hatasını anlaması için ceza verilmeli, bazılarına göre ödül ve ceza sisteminin hiç işe yaramadığı aksine çocukların olumsuz davranışlarını bireye daha çok yerleştireceğini söylüyorlar. Ben çocuk gelişimi uzmanı değilim sadece farklı görüşleri olan uzmanların kitaplarını okuyorum ve kendime göre doğru olan davranış biçimini belirlemeye çalışıyorum. Benim tek bir amacım var Çınar’ın herşeyden önce hatta benden öte bile mutlu olması. Zaten tüm anneler böyle değil midir? Tabi ki bende zaman zaman sinirleniyorum, kızıyorum oğluma, ama nihayetinde kızdığım için özür dileyebiliyorum. Sonuçta ne olursa olsun Çınar da bir birey ve annesinin de kendisi gibi hata yapabileceğini biliyor.

Annelik Serüveni 14. Hafta

Güzel yüzüyle karşılaşınca yaşayacağınız mutluluğun tarifi olmayacağını size anlatmayacağım. Tarifi zor duygular herkese göre değişiyor tabi. Şimdiden kime benzeyecek diye düşünmeyin. Zaten eşsiz bir bebekle karşılaşacaksınız. Bu hafta bebeğiniz o minik gözlerini kısabilir, kaşlarını çatabilir, yüzünü ekşitebilir, çişini yapabilir ve büyük bir ihtimalle baş parmağını bile emmeye başlayabilir. Beyin uyarıları sayesinde yüzünde küçük mimikler oluşturabilir ve yüzü bir ifadeden başka bir ifadeye bürünebilir. Böbrekleri çalışır vaziyette hatta içinde yüzdüğü amniyotik sıvıyı yutup, idrar yoluyla çıkartıyor. Artık çişini bile tutabilir.   Göz kapakları gelişiyor ve küçük ince tırnakları beliriyor.